El diumenge passat al Levante es va publicar el següent article sobre l'exigència d'una vivenda digna per als joves.
Segons diu a l'article, una de les persones que van assistir a l'acte, els joves d'Aldaia "no pueden acceder a una vivienda porque un piso antiguo de 60 metros sin ascensor cuesta más de 200.000 euros» por lo que «se tienen que ir a Alaquàs"... quins preus creuen que tenim a Alaquàs? Si Aldaia pateix preues desorbitats i encara tenen terreny per a construir, com estarem a Alaquàs si ja no queda res per construir?
A més, unes 3000 persones es van interessar pels pisos de vpo i únicament en van a sortejar uns 160. Segons aquest números 2840persones es quedaran sense vpo... evidentment una política nefastes en tema de vivenda, tant a Aldaia com a Alaquàs.
20 maig 2007
Acampada por una vivienda digna
Jóvenes de Aldaia toman el Barranquet para reclamar VPO y pisos de alquiler
Al ritmo del tabal i la dolçaina , medio centenar de personas tomó ayer el Barranco de la Saleta de Aldaia y realizó una acampada, en protesta por la falta de viviendas asequibles a los jóvenes del municipio. La iniciativa era de la plataforma Joves per Una Vivenda Digna, a la que se sumaron el Compromís per Aldaia (EU, Bloc y Els Verds), Moviment per la Llengua y l'Aixada, y los grupos musicales Konfusión y Voltor.
Tras el montaje de las tiendas en el Barranquet, se leyó un manifiesto. La portavoz de la plataforma, Meritxell Alcàsser, explicó que «en Aldaia los jóvenes no pueden acceder a una vivienda porque un piso antiguo de 60 metros sin ascensor cuesta más de 200.000 euros» por lo que «se tienen que ir a Alaquàs» . Por ello, reclamaron políticas de regeneración de pisos vacíos, una red de viviendas de alquiler y más VPO. «El anuncio del gobierno local de un 20% de VPO en cada nuevo PAI es insuficiente» , dijeron. Además se pronunciaron a favor de «preservar la huerta que queda porque la solución de la vivienda no siempre ha de ser a base de arrasar la huerta».