Notícies d'Alaquàs

29 d’octubre 2007

CRÍTIQUES A L'INCREMENT D'IMPOSTOS

Primer el Bloc i després el PP han criticat l'increment de determinats impostos municipals a l'Ajuntament d'Alaquàs, com correspon a l'oposició. El curiós és que hem llegit la notícia a Hortanocias.com (http://www.hortanoticias.com/) on sembla que el Bloc té un regidor, i la veritat és que per la faena que fan ho sembla.


25 d'octubre de 2007

El Bloc votarà en contra de la pujada dels impostos que superen l’increment de l’IPC anual per considerar-los "desproporcionats"

El Bloc d’Alaquàs ha anunciat que no donarà suport a les propostes d’increment dels impostos que prepara l’equip de govern socialista al considerar-les “desproporcionades”. En aquests termes s’han referit a l’augment en un 7,26% de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI), molt per damunt de l’IPC interanual, situat al voltant del 3%.

El portaveu del Bloc d’Alaquàs, Vicent Forment, considera "desproporcionat i injustificat" aquest increment previst per a l’any 2008 ja que augmentarà un 7,26%, contant el 2% de pujada cadastral efectuada pel govern central i el 5,26% que suposa l’increment del tipus impositiu del 0,92 fins al 0,96.

Així, Forment ha assegurat que el seu partit "no pot admetre que els impostos pugen per damunt de l’IPC interanual" i considera que el PSPV vol "tapar" amb la pujada de taxes i impostos "la mala gestió" de l’equip de govern. Per esta raó, la formació s’oposarà a la pujada dels impostos municipals que proposa l’equip de govern socialista.

Segons el portaveu del Bloc, esta pujada "respon a un increment innecessari de les despeses, és desproporcionat, no justificat i grava en excés a les famílies" al temps que va criticar que es pugen en major mida els impostos que més afecten als veïns, com és el cas de l'IBI, l’ecotaxa o l'impost de construcció que, a més, repercutiran en el preu final de la vivenda.

Per tot això, Forment va avançar que el Bloc no dóna suport a estes pujades "perquè els impostos no són només per a recaptar, també són per a realitzar polítiques fiscals i d'habitatge”.


26 d'octubre de 2007

El PP se une al Bloc y vota en contra de la subida de impuestos y tasas municipales propuesta por el equipo de gobierno para 2008

El grupo municipal del PP en el Ayuntamiento de Alaquàs se opuso en el pleno ordinario celebrado ayer a la propuesta de la modificación de las ordenanzas fiscales para el 2008, planteada por el equipo de gobierno socialista. También el Bloc anunció antes de la celebración del pleno que su voto sería contrario por considerar algunas de las subidas “desproporcionadas”.

El portavoz popular, Antonio Monzó, ha asegurado que las ordenanzas que ha presentado el equipo de gobierno del PSPV son “injustificadas y totalmente desproporcionadas” y ha añadido que “este hecho viene a evidenciar el mal estado de las arcas municipales y que el único fin de esta desmesurada subida de la presión fiscal es recaudar el máximo posible para paliar la difícil situación financiera de nuestro Ayuntamiento”.

Monzó ha definido la política de impuestos del equipo socialista como “continuista con la línea de mantener tasas máximas, en su gran mayoría, muy por encima del IPC, con bonificaciones y reducciones mínimas, sin incluir ninguna bonificación nueva que repercuta directamente a los ciudadanos”.

Los populares han criticado las subidas previstas por el equipo de gobierno socialista como la del impuesto de bienes inmuebles (IBI) que se eleva a un 5,26%, descontando el 2% de subida catastral, que sitúa a Alaquàs “a la cabeza de los municipios con el IBI más alto”. Monzó también ha criticado el impuesto de vehículos de tracción mecánica (IVTM) “el cual se ha situado en el nivel máximo permitido por la Ley de Haciendas Locales”.

Por lo que respecta al apartado de tasas municipales y precios públicos, el PP asegura que “se ha seguido el mismo camino que con los impuestos, aplicando de este modo subidas generalizadas muy por encima del IPC previsto, como es el caso de las tasas por el alcantarillado, cementerio, servicio de agua potable, ocupación de la vía pública para las terrazas de bar, etc”.

El portavoz popular ha concluido asegurando que “los impuestos y tasas han subido en Alaquàs de una manera desordenada y arbitraria año tras año, con la finalidad de tapar la mala gestión económica de nuestro Ayuntamiento, sin pensar en nuevas y mejores fórmulas de administración y gestión económica”.

Por otra parte, Monzó también ha criticado falta de la aplicación de las nuevas tecnologías al sistema de recaudación municipal “ya que, a pesar de contar con una Concejalía de Modernización de la Administración, carecemos de mecanismos para pagar nuestros impuestos por Internet, a diferencia de lo que está ocurriendo en otros municipios”.