Notícies d'Alaquàs

09 de gener 2009

175 VIVENDES DE PROTECCIÓ PÚBLICA MÉS

Tornem altre nano a construir vivendes de protecció pública. Tornem a posar en dubte el començament de les obres. Tornem a posar en dubte l'empresa constructora d'aquestes vivendes. Tornem a posar en dubte que, actualment, algun banc done els diners per poder pagar-les. Ja s'han sortejat totes les vivendes protecció oficial que estan construint-se actualment? Totes les vivendes tenen amo/a? Quants sortejos més haurem de viure?

Tornem a insistir en posar damunt de la taula la quantitat de vivendes buides que hi ha al nostre poble. Quantes mesures ha posat en funcionament el nostre ajuntament per tal d'omplir-les i facilitar, al mateix temps, l'accés a aquestes vivendes als nostres joves, inmigrants, no tan joves, pares, mares, etc...? Quantes? I mentrestant construim i construim...

Per una altra part, no hem tingut prou amb el que ha fet l'Ivvsa al passatge 25 d'abril per tornar a confiar amb ells? Es resoldran anteriorment els desperfectes d'aquestes vivendes abans d'arriscar-se a construir-se més amb defecte?

El 2009 pinta malament. Algunes notícies ens ho recorden tot i semblar positives...


9 gener 2009

Un 30 % de las viviendas irán destinadas a colectivos desfavorecidos con un nivel bajo de renta

El Ayuntamiento de Alaquàs impulsa la construcción de 175 nuevas viviendas de protección pública (vpp) que se situarán en los solares existentes frente el parque de La Sequieta, concretamente en las calles Lanjarón, Vicente Lis de Barona y Santa Ana.
Así lo ha anunciado el alcalde de Alaquàs, Jorge Alarte, después de explciar que el Ayuntamiento del municipio y el Instituto Valenciano de la Vivienda (IVVSA) han firmado un protocolo de colaboración por el cual estas 175 viviendas comenzarán a construirse en fechas próximas.

Un 30 % de estas viviendas, 52 en total, será de régimen especial, y estarán destinadas a colectivos sociales desfavorecidos y con un bajo nivel de renta. Las restantes 123 viviendas tendrán la calificación de régimen general, 5 de las cuales se adaptarán para personas con algún tipo de minusvalía.

El plazo para solicitar las viviendas se abrirá el 12 de enero y concluirá el 26 de ese mismo mes. Para optar a una de las 175 VPP la información tendrá que presentarse en los plazos definidos en la Oficina Municipal de la Vivienda (OMV), situada en el mismo Ayuntamiento.

En cuanto a los requisitos, tal y como establece el Plan Municipal de la Vivienda, tendrán prioridad aquellos solicitantes que sean menores de 35 años y que estén empadronados como mínimo desde hace dos años en Alaquàs.

El alcade de Alaquàs, Jorge Alarte, ha señalado que se han conseguido los objetivos marcados inicialmente en el Plan Municipal de la Vivienda del municipio y ha recordado que en tan solo un año y medio de vigencia del mismo, se han entregado 600 pisos de protección pública.